Tri tipy, ako si vybrať najlepšie reklamné plagáty
Chcete propagovať nový produkt, službu, plánujete zorganizovať podujatie alebo reklamným plagátom rozširujete povedomie o svojej značke? Okrem predstavy, ako by váš plagát mal vyzerať z grafického hľadiska a aké informácie na ňom nesmú chýbať, by ste sa mali rozhodnúť aj o ďalších parametroch, ktoré majú vplyv na výsledný vzhľad a vlastnosti plagátu. Tieto otázky sa vás pravdepodobne v tlačiarni spýtajú:
Zvoľte si správny formát plagátu
Aký veľký váš plagát bude? Možno na prvý pohľad jednoduchá otázka, no je dôležité si premyslieť, či potrebujete veľkoformátovú tlač alebo vám stačia štandardné rozmery. Závisí od toho totiž nielen výber tlačiarne, ktorá dokáže vašu predstavu zrealizovať, ale aj nastavenie kvality a rozlíšenia grafických podkladov. Nie všetky tlačiarne sú vybavené strojmi uspôsobenými na veľkoformátové plagáty a ak sa roozhodnete pre kombináciu štandardných a veľkoformátových reklamných plagátov, oplatí sa zadávať objednávku v jednej tlačiarni, aby ste mali všetky výtlačky farebne konzistentné.
Svoje reklamné plagáty môžete tlačiť na rôzne formáty, najčastejšie je to formát A2, prípadne B1, no k dispozícii máte aj väčšie formáty ako A0, B0 alebo menej tradičné, úzke formáty šerpy a podobne. Ak však potrebujete netypické rozmery, obráťte sa na tlačiareň s vašou požiadavkou vlastných rozmerov plagátu.
Rôzne formáty plagátov si môžete objednať tu: https://justprint.sk/produkty/plagaty
Ako sa rozhodnúť pre vhodný podklad
Okrem formátov sa vás budú v tlačiarni pýtať aj na podklad, na aký chcete vaše plagáty tlačiť. Na výber máte rôzne gramáže, najbežnejšie od 90 g do 350 g, ale aj materiály od ofsetového, kriedového, saténového až po blueback, teda bilbordový podklad. To, ktorý bude pre vás najvhodnejší, záleží od viacerých faktorov.
Ak je vaším najhlavnejším kritériom čo najnižšia cena, napríklad ak chystáte sezónnu a veľkonákladovú reklamnú kampaň a stačí vám len základná kvalita, postačí vám ofsetový papier s gramážou 90 g.
Ak však majú vaše plagáty plniť skôr dekoratívny účel, napríklad zdobiť kanceláriu, lepšou voľbou bude kriedový podklad. Farby plagátu budú na kriedovom podklade krásne intenzívne, je len na vás, či preferujete matný alebo lesklý kriedový papier.
Pre exkluzívnejšie ladené plagáty si môžete zvoliť aj veľmi efektný saténový podklad, no v tomto prípade musíte počítať aj s vyššími nákladmi.
Plagáty, ktoré chcete umiestniť do exteriéru, by ste mali tlačiť na podklad prispôsobený vonkajším podmienkam a je odolný voči poveternostným vplyvom. Taký je papier Blueback s modrou spodnou vrstvou. Pri plagátoch umiestnených v exteriéri si okrem podkladu vyberajte aj technológiu solventnej tlače, aby farby vydržali intenzívne čo najdlhšie.
Povrchová úprava a ďalšie detaily
Ak chcete plagáty ešte viac ochrániť alebo zvýrazniť niektoré informácie na nich, aby pôsobili ešte viac esteticky, môžete ich povrchovo zušľachtiť buď parciálnym UV lakom alebo fóliou, matnou alebo lesklou. Takéto zušľachtenie sa robí na plagátoch s vyššou gramážou.
Na horný okraj plagátu máte možnosť umiestniť ešte tenkú spevňujúcu lištu, aby sa zabránilo ohýbaniu, a zároveň vám táto lišta umožní plagát ľahšie zavesiť. Aj tieto detaily dokážu zavážiť a ozvláštniť vaše reklamné plagáty od konkurenčných. Samozrejme, rozhoduje aj rozpočet, ale aj účel, aký má plagát plniť. Keď si premyslíte všetky možnosti, zvážite výhody a nevýhody jednotlivých možností, vyskladáte si originálne plagáty pripravené plniť vaše marketingové ciele.
Zdroj obrázku: shahsoft / Shutterstock.com
Komentáre sú vypnuté.